Klant aan het woord: ATAG Verwarming

KH Gepubliceerd op 17-09-2018 7:35 PM
Categories: 12

ATAG Verwarming

 

Een HR-afdeling heeft een immens takenpakket anno 2018, zeker op werkvloeren waar ruim tweehonderd werknemers actief zijn. Groei van het bedrijf intensiveert de zoektocht naar vakkundig personeel, wat een tijdrovend proces is. Vooral als het technische professionals betreft waar meerdere interessante werkgevers om “vechten”.


Wisselwerking


Een recruiter als verlengstuk van de eigen HR-afdeling kan dan uitkomst bieden, zoals ook Olaf Boon, HR Manager bij ATAG Verwarming in Lichtenvoorde, beaamt.

“Wij werken inmiddels enkele jaren samen met Craftin en daar is Marc sindsdien mijn vaste contactpersoon. Met hem heb ik in de loop der tijd een goede rolverdeling en wisselwerking ontwikkeld. Het klopt inderdaad dat tijden zijn veranderd als het gaat om het werven van personeel. Waar je vroeger altijd wel een redelijke kwantitatieve en kwalitatieve respons kreeg op vacatures, moet je nu ook andere bronnen aanboren om tot de juiste kandidaat te komen. De voorselectie van kandidaten vergt veel tijd en het is prettig als iemand die onze organisatie goed kent, dat overneemt. Marc geeft immers de eerste indruk van ons bedrijf aan kandidaten. Dan is het zó belangrijk dat hij onze cultuur begrijpt. Anders krijg je in een later stadium een mismatch die makkelijk voorkomen had kunnen worden.”


Aangehaakt blijven


De kunst van het binnenhalen van technisch talent strekt verder dan die eerste verkennende fase. Zeker als het gaat om de technische zwaargewichten zoals engineers, dan doet ATAG graag een beroep op Craftin.

“Al heeft Craftin inmiddels ook wat commerciële vacatures voor ons vervuld, de nadruk ligt momenteel toch echt op de techneuten. Dat heeft ook te maken met het feit dat onze R&D afdeling de afgelopen jaren gestaag groeit”, zo verklaart Olaf. “En wat mij aanspreekt is dat Craftin ook echt ‘aangehaakt’ blijft tijdens het proces. Bij een eerste gesprek laat ik Marc ook geregeld aanschuiven. Hij is tenslotte nauw betrokken geweest in de voorbereidende fase waarin we het gewenste profiel opstellen. Dan is het prettig dat hij, net als ik, de kandidaat blijft toetsen daaraan. Dus je hebt het gevoel dat je met Craftin een partnership aangaat en dat werkt op de lange termijn áltijd beter dan partijen die eigenlijk alleen maar een grote database met cv’s te bieden hebben. Wij hebben baat bij een bureau dat zorgvuldig te werk gaat, de tijd neemt in het voortraject en ook niet vastzit aan processen. Zodat we voor elke vacature weer kunnen zeggen: Oké, hoe pakken we deze op? Welke wegen gaan we deze keer bewandelen? Die flexibiliteit brengt Craftin ook met zich mee.”



Mag het wat minder bescheiden?


Door bewustwording dat een werkgever zich moet laten zien aan potentiële werknemers, is arbeidsmarktcommunicatie een fenomeen geworden waaraan bedrijven steeds meer budget besteden. Dat geldt zeker ook voor ATAG Verwarming.

“De branche waarin wij actief zijn is nu misschien wel interessanter dan ooit. De producten die wij bieden moeten warmte en comfort bieden en tegelijkertijd bijdragen aan de klimaatdoelstellingen. De dynamiek die dat met zich meebrengt is ongelofelijk interessant voor technici. Ook voor commerciële professionals trouwens. We werken aan compleet nieuwe product-marktcombinaties en daarmee gaan prachtige innovaties gepaard. Alleen vergeten we dat nog wel eens duidelijk naar buiten toe te communiceren. En dan durft Craftin ons daar ook op aan te spreken, haha. Daar blijft het gelukkig niet bij, want ook hiermee helpen ze ons in concrete zin. Zo hebben ze laatst onze R&D Manager, mijn collega Gideon, vragen gesteld over wat zijn afdeling zo bijzonder maakt en daar een uitgebreid artikel over geschreven. Dus ook in dat soort belangrijke zaken ondersteunen ze ons.”

Meer over ATAG Verwarming is te vinden op https://www.atagverwarming.nl/  



 

React

CAPTCHA ImageReload captchaPlay captcha